Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 81 m

Szukaj na stronie

HMP Poleca

katatoniaaak 2 m

helloween i hammerfallzzz m

vdgg plakat nowe daty m

steelpanther 2022pol m

accept nowa datadaw m

 

JAMES RAY AND THE PERFORMANCE - Dust Boat: Merciful Release Recordings 1986-1989

 

(2015 HNE)
Autor: Wojciech Chamryk
james-ray-and-the-performance-dust-boat-merciful-release-recordings-1986-1989
Tracklist:
Mexico Sundown Blues (12" Version)
Edie Sedgwick 
Texas 
Mountain Voices (Original Version)
Johnny Goodbye 
Dust Boat 
A New Kind Of Assassin 
Southern White Knight (Live) 
 
Bonus Tracks:
Mountain Voices (Remix) 
Pbr Streegang 
Edie Sedgwick (Demo)
Assassin 64 
A New Kind Of Assassin (Demo) 
Mexico Sundown Blues (Edit) 
 
Rok 1986. W The Sisters Of Mercy dochodzi do pierwszego, jak pokazała późniejsza historia zespołu, nie ostatniego rozłamu. Gary Marx odszedł, Wayne Hussey i Craig Adams utworzyli The Mission, a  Andrew Eldritch sformował studyjny projekt The Sisterhood. Zwerbował do niego kilkoro muzyków, w tym wokalistę Jamesa Ray'a, a efektem tej współpracy jest MLP „Gift”.  Eldritch zainteresował się też przy okazji dokonaniami zespołu  James Ray And The Performance, co zaowocowało kontraktem grupy z Merciful Release. Wokalista Siostrzyczek nie ograniczył się tylko do wydawania płyt zespołu, wyprodukował też jego pierwszą EP-kę „Mexico Sundown Blues” i nadzorował powstanie dwóch kolejnych, wypuszczonych w latach 1987-89. Pochodzące z nich utwory stały się podstawą kompilacji „Dust Boat: Merciful Release Recordings 1986-1989”. HNE Recordings sprawiła nią sporo radości wszystkim fanom gotyku i mrocznej muzyki, bowiem część z tych utworów była dotąd niedostępna w wersji CD, a trzy ukazały się po raz pierwszy. Carl Harrison i James Ray byli wówczas pod sporym wpływem The Sisters Of Mercy, chętnie sięgali też do patentów znanych z płyt Soft Cell czy Visage, łącząc nowofalową elektronikę z bardziej mrocznymi naleciałościami spod znaku chociażby Joy Division. Niekiedy dawali też wyraz fascynacji niemiecką sceną i twórczością Can czy Kraftwerk (minimalistyczny „Southern White Knight” w wersji koncertowej), czasem wzbogacali też brzmienie ostrzejszymi partiami gitar („Assassin 64”) czy saksofonu (demo „Edie Sedgwick”). Nie brakuje tu też utworów wręcz przebojowych, jak singlowa wersja „Mexico Sundown Blues” z promocyjnej 7”, niewiele dłuższy „Johnny Goodbye” czy kojarzący się z Trans-X „Dust Boat”.
Wojciech Chamryk

142_sepultura158x600.gif 144_hmpbanner.jpg 141_evil158x600.gif 143_kata_158x600 kopia.jpg 139_gojira_158x600 kopia.jpg 140_fatum-158x600-singiel.png

Goście

3798553
DzisiajDzisiaj553
WczorajWczoraj548
Ten tydzieńTen tydzień1101
Ten miesiącTen miesiąc21262
WszystkieWszystkie3798553
107.21.85.250