Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 76sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

kat roman kostrzewskiazq m

vaderazq m

doroplakatze m

nightwishposterz m

opethposterz m

epicaposterz m

helicon metal festival iiidoz m

helloween nowadata m

laibachposterz m

mystic festivalzz m

kiss poster m

steelpanther poster m

evanescenceposterz m

vandenberg poster m

van der graaf generator m

deeppurple 2021 posterb1mn m

fish posterb1 2021 v2ze m

tarja 2021 posterb1 m

 

IV edycja Warsaw Prog Days w Progresji 19 września

warsaw prog days IV m
 
WARSAW PROG-DAYS IV – Spock’s Beard [USA] / State Urge / Synaesthesia [Wielka Brytania] / Special Providence [Węgry] Zapraszamy na kolejną edycję Warsaw Prog-days, której headlinerem będzie amerykańska formacja prog-rockowa Spock’s Beard! Koncert w Warszawie będzie częścią trasy promującej nowy, dwunasty album istniejącej od 1992 roku formacji zatytułowany “The Oblivion Particle”. Płyta ma się ukazać pod koniec sierpnia. Będzie to następca wydanego dwa lata temu krążka “Brief Nocturnes And Dreamless Sleep”.
 
Spock’s Beard – amerykański zespół tworzący rock progresywny.
Przez pierwsze lata kariery liderem zespołu był charyzmatyczny wokalista i multiinstrumentalista, autorów niemal całości muzyki i tekstów Neal Morse, który odszedł od zespołu w roku 2002. Początki zespołu sięgają 1992 roku, choć profesjonalna kariera rozpoczęła się dwa lata później. Spock’s Beard został założony przez doświadczonych muzyków, od lat znanych w branży muzycznej ze współpracy ze znanymi twórcami, a więc w składzie: Neal Morse – wokal, instrumenty klawiszowe, gitara, jego brat, doświadczony muzyk studyjny Alan Morse – gitara, Nick D’Virgilio (współpracujący z Genesis i Tears for Fears) – perkusja, Dave Meros (wcześniej w zespołach Erica Burdona) – bas. Wkrótce do zespołu dołączył doświadczony japoński klawiszowiec Ryo Okumoto, mający w dorobku kilka płyt zarówno solowych i dwa razy więcej jako producent lub wykonawca.
Charakterystyczne i podkreślane przez krytyków cechy twórczości Spock’s Beard to:
Tendencja do tworzenia długich, skomplikowanych formalnie, wieloczęściowych form muzycznych – na każdej studyjnej płycie jest co najmniej jeden taki kilkunastominutowy utwór (np. “The Light”, “Healing Colors of Sound”, “The Flow”)
Różnorodność stylistyczna – wykonawcy sprawnie poruszają się w obrębie wielu stylów muzycznych, przekraczając bariery rocka i penetrując muzykę poważną, fusion, jazz, popową balladę i muzykę latynoską, często łącząc je ze sobą w obrębie jednego utworu.
Biegłość warsztatowa – typowe dla twórczości zespołu są instrumentalne pasaże o polifonicznej strukturze, wielogłosowe harmonie wokalne a capella i znaczna, nawet jak na rock progresywny sprawność instrumentalna.
Przełomem w karierze zespołu było odejście lidera po opublikowaniu podwójnego albumu “Snow”. Ten typowy album koncepcyjny, nieprzypadkowo jest często porównywany ze słynnym “The Lamb Lies Down on Broadway” grupy Genesis i jest świadomym nawiązaniem do zawartej tam problematyki. Na koncertach funkcje perkusisty przejął częściowo nowy członek zespołu Jimmy Keegan. Muzycy obecnego składu Spock’s Beard chętnie udzielają się jako instrumentaliści w nagraniach innych zespołów m.in. zespołu Neal Morse Band; Nick D’Virgilio kontynuuje także solową karierę wokalną i instrumentalną jako NDV.
Obecny skład zespołu: Alan Morse, Dave Meros, Ryo Okumoto, Ted Leonard and Jimmy Keegan
121_axe_crazy_baner.gif 131_ot1020.gif 120_slider_ot.gif

Goście

3527375
DzisiajDzisiaj333
WczorajWczoraj779
Ten tydzieńTen tydzień3075
Ten miesiącTen miesiąc37522
WszystkieWszystkie3527375
3.238.184.78