STEORRAH - The Altstadt Abyss
(2018 Fastball Music)
Autor: Wojciech Chamryk
Tracklist:
1. The Silver Apples of the Moon
2. Sea Foam Empyrean
3. Saturnalia for Posterity
4. Wolves & Seagulls
5. Where My Vessel Dwells
6. Spheroid Nine
7. The Altstadt Abyss
2. Sea Foam Empyrean
3. Saturnalia for Posterity
4. Wolves & Seagulls
5. Where My Vessel Dwells
6. Spheroid Nine
7. The Altstadt Abyss
Lineup:
Andreas Märs – Vocals, Guitars
Nicolao Dos Santos – Backing Vocals, Guitars
Till Ottinger – Bass
Christian Schmidt – Drums, Piano
Nicolao Dos Santos – Backing Vocals, Guitars
Till Ottinger – Bass
Christian Schmidt – Drums, Piano
Progresywny death metal niby ma najlepsze lata za sobą, ale wciąż powstają nowe zespoły chcące sprawdzić się w tej niełatwej formule. Niemiecki Steorrah istnieje od ośmiu lat, a „The Altstadt Abyss” jest jego trzecim albumem studyjnym, bo w tzw. międzyczasie popełnili też koncertówkę. I chociaż „The Altstadt Abyss” nie ma szans na stanie się poważniejszą konkurencją dla Death, Cynic czy Atheist, to jednak zawiera sporo ciekawej, efektownie zaaranżowanej muzyki. Utwory są długie, urozmaicone i sporo się w nich dzieje, zwłaszcza w kolosach „Where My Vessel Dwells” i tytułowym. Dla równowagi Steorrah proponują więc pomiędzy nimi instrumental „Spheroid Nine”, oparty tylko na fortepianowych partiach, a instrument ten słychać również w kodzie „Sea Foam Empyrean”. Nie unikają też odniesień do jazzowych podziałów w gitarowych partiach, chociaż taki Mike Stern czy Al Di Meola pewnie tylko uśmiechnęliby się pobłażliwie, słysząc „Saturnalia For Posterity” i „Wolves & Seagulls”, ale OK, kombinują słusznie i jest to spore urozmaicenie typowo metalowych struktur tych kompozycji. Wokalista Andreas Märs na pewno zaś lepiej porykuje niż śpiewa, ale mimo tych pewnych niedociągnięć warto dać „The Altstadt Abyss” szansę.
(4/6)
Wojciech Chamryk