UPIÓR - The Forest That Grieves
(2022 Case Studio)
Autor: Wojciech Chamryk
Tracklist:
Act I: We Are Forsaken
Reality MMXXII
Act II: Life Reaps What it Sowed
Haunting Memories
Act III: Beyond Decay and Disease
Dagon Sleeps
Act IV: An Absence of Light
The Forest That Grieves
Act V: Secret Assailant Strikes
Neural Decay
Act VI: Bloodstained
Project Maruta
Act VII: We Must Escape
Mountains of Madness
Dwóch muzyków gotycko/metalowego Auri Sacra wróciło po latach do grania, jednak pod zainspirowaną twórczością Adama Mickiewicza nazwą Upiór poszli w kierunku symfonicznego death/black metalu. To w dodatku projekt międzynarodowy, bo poza Tomaszem Jaskułą (gitary) i Sebastianem Stachowiakiem (klawisze) tworzą go Brytyjczyk Chris Bone (śpiew) i Francuz Kévin Paradis (perkusja). Na swej pierwszej, długogrającej płycie zaproponowali nad wyraz ciekawe połączeni ekstremalnego metalu z mniej oczywistymi wpływami. To choćby jazz i flamenco („Project Maruta”), ale też momenty akustyczne („Neural Decay”) czy patetyczne i pełne rozmachu („Dagon Sleeps”). Bardzo wiele wniosło tu zaproszenie do udziału w sesji świetnego perkusisty, bo z automatem zarówno blasty, jak też te bardziej zróżnicowane partie nie zabrzmiałyby nawet w połowie tak efektownie. Nie brakuje też ciekawych solówek gitarowych, ale dużo do powiedzenia ma również klawiszowiec: nie tylko w siedmiu kompozycjach powiedzmy właściwych, ale przede wszystkim w poprzedzających je, klimatycznych introdukcjach. Nie jest to w żadnym razie jakiś nowy patent, ale w przypadku „The Forest That Grieves” sprawdził się doskonale.
(5/6)
Wojciech Chamryk
Wojciech Chamryk