„Kroczyć swoją drogą” (Ayden)
Poznański Ayden zadebiutował niedawno bardzo udaną płytą. „Identity” to nie tylko instrumentalny post-rock najwyższej próby, ale też mniej oczywiste wpływy, bo jak podkreśla gitarzysta Dawid Maciejski, sięgają też do do muzyki progresywnej, a czasem nawet djentu. Ich pierwszy album już niedługo pojawi się w ogólnopolskiej dystrybucji, planują też koncerty poza granicami naszego kraju – nie zaniedbując przy tym rzecz jasna rodzimej publiczności...
Author: Wojciech Chamryk
"Emotions, passion and quality" (Ray Wilson, interview in English)
Twenty years after the latest studio album in the discography of Genesis - "Calling All Stations" - Ray Wilson, the last vocalist of the legendary band, decided to have a look at his phonographic output from the perspective of time that has passed since. The double-disc record "Time & Distance" may well be the most representative choice of the artist's recordings in his biography...
Author: Włodek Kucharek
„Emocje, pasja i jakość” (Ray Wilson)
Dwadzieścia lat po ostatnim w dyskografii, studyjnym albumie Genesis „Calling All Stations” Ray Wilson, ostatni wokalista legendarnego zespołu, postanowił spojrzeć na swój dorobek fonograficzny z perspektywy minionego czasu. Dwupłytowe wydawnictwo „Time & Distance” może śmiało pełnić rolę najbardziej reprezentatywnego wyboru nagrań artysty w jego biografii...
Autor: Włodek Kucharek Tłumaczenie: Karol Gospodarek
„Nowy album Evanescence to rock w zupełnie innym wydaniu!” (Jen Majura, Evanescence)
Evanescence to amerykański zespół rockowy założony w 1995 r., który zdobył międzynarodową sławę w 2003 r. po spektakularnym sukcesie albumu „Fallen”. 20 czerwca 2017 r. po raz pierwszy odwiedzili Polskę i zagrali koncert na warszawskim Torwarze. Z tej okazji Heavy Metal Pages przeprowadziło wywiad z gitarzystką zespołu Jen Majurą. Pochodząca z Niemiec artystka współpracowała wcześniej między innymi z zespołami Knorkator i Equilibrium oraz grała w zespole Black Thunder Ladies, grającym covery AC/DC..
Autor: Marek Teler
„Muzyczne korzenie” (Yellow Horse)
Yellow Horse to swoisty skok w bok muzyków grających na co dzień w Steel Velvet i w Ciryam. Paweł Soja, Dominik Cynar i Mateusz Krupiński eksplorują jednak w swym nowym projekcie zupełnie inne rejony, wracając do korzeni bluesa, country, southern rocka i pokrewnych gatunków. W oczekiwaniu na debiutanckiego longplaya grupy sprawdźcie koniecznie jej EP „My Little Girl”, zerkając przy tym co miał nam do powiedzenia wokalista i basista Paweł...
Autor: Wojciech Chamryk
„Master of eloquence” (Ancestral)
Są z Włoch, grają power metal w starym stylu i najwyraźniej nie lubią odpowiadać na pytania, wybierając losowo z wywiadu co niektóre. Efekty poniżej...
Autorzy: Wojciech Chamryk, Ewa Lis, Karol Gospodarek
„Dźwiękowe pejzaże Michała Wojtasa” (Amarok)
Kto lubi równowagę pomiędzy elektroniką, elektrycznym brzmieniem rocka i akustyką, przy zachowaniu spójności poszczególnych utworów, oraz odpowiedni klimat do przeżywania muzyki w kameralnych warunkach, dla takich słuchaczy album „Hunt” projektu Amarok stanowi mus. A jak dodam, że głównemu architektowi projektu, udało się zainteresować swoją artystyczną koncepcją takie rockowe tuzy jak Mariusz Duda i Colin Bass...
Autor: Włodek Kucharek
„Poczucie świętej grozy” (Hate)
Nie codziennie wydaje się dziesiąty album. Więcej! Dość rzadko ów album okazuje się prawdopodobnie najlepszym dokonaniem zespołu. Pod pretekstem rozmowy o najnowszym albumie Hate tajemniczo zatytułowanym Tremendum porozmawiałem z Adamem ATF Sinnerem Buszko. Podczas tego wywiadu dowiecie się o przyszłości zespołu, mitologii Słowian, a także co nieco o ornitologii...
Autor: Kacper Hawryluk
„Nikt inny nie gra tak jak Setheist”
Pochodzący z Lublina zespół Setheist powstał w 2013r. jako reinkarnacja kapeli Seth, wzbogacona o charyzmatyczną utalentowaną wokalistkę – Maksyminę „Maxi” Kuzianik. Swój styl określają jako awangardowy metal, łączący w sobie melodyjność i mocne uderzenie. 8 maja 2017 r. ukazał się ich debiutancki album „They”, inspirowany teorią nowego porządku świata...
Autor: Marek Teler
„Noc na Łysej Górze” (Łysa Góra)
– Nie interesuje nas odgrywanie utworów folkowych z oryginalną harmonią, lub rytmiką. Zawsze będziemy dążyli do stylizacji unikając dosłowności. Czasem żartobliwie z dystansem do siebie określamy się mianem wieś – metalu, częściej po prostu – heavy folkiem – podkreśla Krystian Jędrzejczyk, perkusista zespołu Łysa Góra...
Autor: Wojciech Chamryk